basenliekeafrika.reismee.nl

Op safari in Moremi

Om 6 uur werden we gewekt en stond het ontbijt klaar; yoghurt, cereals, muesli en fruit. Dat zag er prima uit. Enthousiast hadden we hier allemaal lekker van gegeten. Toen bleek dat er ook nog een volledig Engels ontbijt voor ons was bereid. Toast, eieren, bacon, braadworst en bonen in tomatensaus. Zoveel paste er niet meer bij, maar een beetje voor de smaak dan maar.

Daarna gingen we weer op weg voor een game drive en ondertussen werd het kamp afgebroken. Op de game drive probeerden onze gidsen leeuwen en luipaarden op te sporen door hun voetafdrukken te volgen. Deze hebben we niet gevonden, maar wel een aantal “nieuwe” dieren; aapjes, waterbokken en lechwes en een aantal verschillende vogels.

Na de game drive werden onze spullen ingeladen en vertrokken we naar een ander deel van het park. Onderweg was er ook weer wild te zien. Bij Khwai, onze volgende bestemming, werd er opnieuw een kamp opgebouwd. Hier hebben we tussen de middag heerlijk geluncht met pasta en salade. Na de lunch hebben we een nieuw kaartspelletje geleerd van onze Belgische vrienden: “wiezen”.

’s Middags gingen we weer op game drive. Niet ver van ons kamp lag het karkas van een babynijlpaard. Deze was waarschijnlijk een paar dagen geleden ten prooi gevallen aan een troep leeuwen. Het was wel duidelijk dat hij er al wat langer lag, want de lucht was behoorlijk doordringend. Maar blijkbaar is dit relatief, want deze lucht trok van heinde en verre hyena’s, jakhalzen en gieren aan. Gelukkig hebben we vandaag ook nog een aantal levende nijlpaarden kunnen bewonderen, want deze hadden we nog niet gezien deze reis.