basenliekeafrika.reismee.nl

Nog een dagje Etosha

Vanochtend weer vroeg de wekker gezet voor nog een dagje wild spotten in Etosha. De dag begon al goed want na 10 minuten rijden stak er al een neushoorn over. Ook al kwamen wij van rechts, we hebben toch de neushoorn maar voor laten gaan. Gedurende de dag hadden we nog veel meer overstekend wild, van springbokken, zebra’s en giraffen tot olifanten.

Om wild te spotten in dit droge seizoen is onze tactiek om van drinkplaats naar drinkplaats te rijden. Onderweg proberen we verder zoveel mogelijk van de hoofdweg af te gaan en alle slingerweggetjes te pakken. Geen idee of hier ook daadwerkelijk meer wild zit, maar het rijdt in elk geval een stuk leuker en je voelt je vrijwel alleen in het park. Tegenliggers kom je slechts zelden tegen en als je eens een stilstaande auto tegenkomt, dan weet je dat er wat te zien valt. Hoe meer auto’s, hoe zeldzamer het beest. Gelukkig zijn “veel” auto’s er hier ongeveer 4, zodat je ook altijd zelf het dier kunt zien. (In Zuid-Afrika hebben we dat nog wel eens anders meegemaakt en kon je achteraan de file aansluiten als er een leeuw te zien was).

Onderweg zagen we opeens bebloede stenen aan de kant van de weg. Na even speuren ontdekten we even verderop een aantal jakhalzen die om de rest van een ondefinieerbaar beest aan het vechten waren. Hierbij stoorden ze zich totaal niet aan ons, zodat we ze van heel dichtbij hebben kunnen bekijken. Overigens lopen deze zelfde jakhalzen ook gewoon op de camping rond. Ook daar valt natuurlijk een hoop voor ze te halen.

Al dit natuurschoon valt eigenlijk niet te beschrijven. Je moet het eigenlijk zelf meemaken. En als dat niet lukt, dan zijn er altijd nog de foto’s!