basenliekeafrika.reismee.nl

Leeuwenliefde

Vandaag extra vroeg de wekker gezet om de camping af te kunnen zodra de poorten opengaan bij zonsopgang. Bij de eerste drinkplaats die we bezochten hadden we al geluk; een zwemmende hyena! Nadat de hyena zijn baantjes had getrokken en was verdwenen, durfde de giraf - die al een half uur stond te wachten - het aan om iets te gaan drinken.

We hebben vooral veel slingerweggetjes genomen en drinkplaatsen bezocht en onderweg weer veel verschillende dieren gezien. Rond half 4 vonden we het mooi geweest voor vandaag en gingen we onze tent weer opzetten op de volgende camping in het park; Halali. Ook hier is een drinkplaats bij de camping, waar je naartoe kunt lopen en vanachter een hek de aanwezige dieren kunt bekijken. We hadden super veel geluk, want er waren leeuwen, een neushoorn en een giraf. Samen met ons, stonden er zo’n 100 toeristen in doodse stilte naar deze dieren te kijken. Ze gaven dan ook een mooi showtje weg. Meneer en mevrouw de leeuw waren niet preuts en hebben onder het toeziend oog van al deze toeristen tot 6 keer toe geprobeerd babyleeuwtjes te maken. Dit klinkt indrukwekkend, maar als je twee keer met je ogen knippert is het voorbij. Mevrouw de leeuw was ook niet echt onder de indruk en viel na afloop iedere keer lusteloos neer om verder te slapen. Meneer de leeuw veegde netjes zijn voetjes als hij klaar was. Een beest in bed heeft opeens een heel andere betekenis gekregen…

Inmiddels zitten we bij een kampvuurtje dit verhaaltje te schrijven, nog steeds met brullende leeuwen op de achtergrond. Nu maar hopen dat het hek rond de camping sterk genoeg is. Welterusten! Of, op z’n Afrikaans; “Lekker slaap!”

Margret

Het zal vast heel bijzonder zijn om al deze dieren in het wild, maar toch van heel dichtbij te kunnen zien.
Dat is heel wat anders dan ze in een dierentuin te bekijken.

Gerard

Avonturiers en mede globetrotters, jullie reizen in derde wereld landen maar het is of het een andere planeet is. Cheers from Childers near Brisbane

Hella

Ha Bas en Lieke, erg leuk om jullie ervaringen te lezen. Krijg nu nog meer zin die kant op te gaan! Geniet maar lekker (ook als je al weer thuis bent) groetjes!